اختصاصي/ سلبريتي هاي ايراني همراهان روزهاي آسان و غايبان روزهاي سخت
اختصاصي/ سلبريتي هاي ايراني همراهان روزهاي آسان و غايبان روزهاي سخت

سلبريتي كيست؟ با يك سرچ در اينترنت به اين مفهوم مي رسيد: به شخصی اطلاق می‌شود که معمولاً در زمینه‌های هنر، جنگ، علم، ورزش، رسانه، مدل، سياست، ادبيات و نظایر آن در یک جامعه یا فرهنگ عامه دارای سرشناسی و معروفیت باشد. اگر به گذشته فلش بك بزنيم، نقش پر رنگ سلبريتي هاي جامعه ي […]

سلبريتي كيست؟ با يك سرچ در اينترنت به اين مفهوم مي رسيد: به شخصی اطلاق می‌شود که معمولاً در زمینه‌های هنر، جنگ، علم، ورزش، رسانه، مدل، سياست، ادبيات و نظایر آن در یک جامعه یا فرهنگ عامه دارای سرشناسی و معروفیت باشد.

اگر به گذشته فلش بك بزنيم، نقش پر رنگ سلبريتي هاي جامعه ي ايراني را در اتفاقات گذشته مي بينيم. در اتفاق هاي اجتماعي و انتخابات مخصوصا انتخابات سال ٩٦ كه براي حمايت از دكتر روحاني از هم سبقت ميگرفتند. بعد از ده ماه همه ي آن هايي كه از رئيس جمهور روحاني حمايت كردند در اعلام برائت از دولت باهم رقابت مي كردند. در تماميِ مسايل ژست روشنفكر گرفتند و اعلام نظر هاي راديكال كردند اما دست روزگار چرخيد تا رسيد به امروز.

در اين روزها كه كل كشور درگير ويروس كروناست و همه در حال تلاش براي مبارزه با اين ويروس، سلبريتي هاي روشنفكري كه در حمايت و برائت و اعلام نظرهاي تند و راديكال درباره ي مسايل اجتماعي – سياسي با فاصله هاي كم باهم رقابت مي كردند امروز كجا هستند؟

اجازه بدهيد سري به شرق قاره ي پهناور آسيا كه شروع ويروس كرونا از آنجا بود بزنيم و ببينيم سلبريتي هاي چين و كره ي جنوبي چه كردند

لي يونگ آ (بازيگر نقش يانگوم): ٥٠ ميليون وون

ژانگ يِشينگ (خواننده ): اهدا ١٠٠ هزار يوآن(واحد ملي پول چين) و ٣٢٠ هزار ماسك به چين
٢٠ ميليون وون(واحد ملي پول كره ي جنوبي) و ١٠ هزار ماسك به كره ي جنوبي
آيو (خواننده و بازيگر ): ٣٥٠ ميليون وون

لي مين هو (بازيگر): ٣٠٠ ميليون وون

هيون بين(بازيگر): ٢٠٠ ميليون وون

كيم سو هيون(بازيگر): ١٠٠ ميليون وون

ضمن اينكه كمپاني هاي سامسونگ، نكسون و ال جي به ترتيب با اهداء ٣٠ بيليون وون، ٢بيليون وون و ٥ بيليون وون به مردم كمك كردند.

اجازه بدهيد تبديل وون و يوآن به ريال را هم به شما بگوييم:
٥٠٠ ميليون وون = ۱۷٬۵۶۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ريال
٣٠٠ ميليون وون = ۱۰٬۵۳۷٬۵۰۰٬۰۰۰ ريال
٢٠٠ ميليون وون = ۷٬۰۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰ ريال
١٠٠ ميليون وون = ۳٬۵۱۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ريال
٥٠ ميليون وون = ۱٬۷۵۶٬۲۵۰٬۰۰۰ ريال
١٠٠ هزار يوآن = ۶۰۸٬۰۱۰٬۰۰۰ ريال

با يك مقايسه ي ابتدايي مي tتوانيد به يك دلي و مسئوليت پذيريِ سلبريتي هاي شرق آسيا با مردم و عدم مسئوليت پذيريِ سلبريتي هاي ايراني (كه در اين روزها اصلا معلوم نيست كجا هستند) با مردم پِي ببريد.

شايد بعد اتمام دوران ويروس كرونا جامعه ي ايراني بايد اين رفتار سلبريتي هاي ايراني را در ذهن خود داشته باشد و جايگاه و تاثيرگذاريِ سلبريتي در جامعه ي ايراني بايد به دوران قبل و بعد از كرونا تقسيم شود.