با زنان زیبا که نمی‌خواهند بچه‌دار شوند ازدواج نکنید
با زنان زیبا که نمی‌خواهند بچه‌دار شوند ازدواج نکنید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: روایاتی داریم که می‌گوید با زنان فرزندآور ازدواج کنید، گاهی زنانی هستند زیبا، اما اهل فرزندآوری نیستند. یک سبک زندگی غربی، براساس راحتی و لذت شکل گرفته که می‌گوید ازدواج نکنید و بچه نیاورید، زیرا سخت است.

به گزارش انزلی چه خبر به نقل از اعتماد حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در همایش ملی رویش امید که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا (ع) در ۴۷ سالگی پدر شدند، به حدی که برخی از جریان‌های انحرافی شیعه متلک به حضرت می‌انداختند که چرا بچه‌دار نمی‌شوید. کم‌فرزندترین امام، امام رضا (ع) و بیشترین فرزند را پدرشان موسی‌بن جعفر (ع) با ۳۰ فرزند داشتند که هر دو دلایل سیاسی اجتماعی داشته است. امام رضا (ع) باید در شرایط خاصی فرزند به‌دنیا می‌آوردند.

به گزارش ایسنا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از موسی‌بن جعفر ۳۰ فرزند نام برده شده که این موضوع نیز وجه سیاسی تربیتی داشته است. بیشترین امام‌زاده‌ها مربوط به امام موسی‌بن جعفر (ع) هستند.

رحیم‌پور ازغدی تشریح کرد: فرزندآوری و فرزند نیاوردن، هردو وجه سیاسی تربیتی دارد. یکی از موانعی که بعضی جریان‌های وابسته نوشتند، این است که نمی‌دانیم بچه آوردن اسلامی است یا نیاوردن آن. گاهی که نیاز به فرزندآوری بود، برای آن آیه و حدیث آوردید و همچنین زمانی که می‌خواستید بچه نیاورند با آیه و حدیث حرف زدید.

وی در ادامه گفت: ما آیه و حدیث به نفع فرزندآوری و هم به نفع کنترل جمعیت داریم که هردو درست است. حکم شرعی روی فعل جسمانی نمی‌آید بلکه روی عنوان مانند هر فعل دیگری می‌آید؛ مثلا ما جنگ خوب و جنگ بد داریم؛ هر فعل بر اساس انگیزه و آثاری که دارد، روی آن حکم شرعی می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کاهش رشد جمعیت تشریح کرد: اکنون خیلی جوامع در دنیا، دنبال راهکار‌هایی برای این موضوع که رشد جمعیت متوقف و یا منفی شده، هستند.