خودداری از کنار بردن وسیله نقلیه تصادفی
خودداری از کنار بردن وسیله نقلیه تصادفی

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: در تصادفاتی که منجر به خسارت مالی می‌شود و امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، رانندگان موظفند وسیله نقلیه را به کنار راه منتقل کنند.

به گزارش انزلی چه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان گیلان، سرهنگ فتح الله نصیریان با اشاره به ماده ۸۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی گفت: هرگاه تصادف تنها منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، رانندگان موظفند بلافاصله وسیله نقلیه را برای رسیدگی و بازدید کارشناسان تصادفات در محل حادثه، به کنار راه منتقل کنند تا موجب سد معبر و ترافیک نشود.
وی افزود: ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز به این موضوع پرداخته و در صورت امتناع، مأموران راهنمایی و رانندگی به نحو مقتضی اقدام و برابر جدول تخلفات، رانندگان خاطی جریمه خواهند شد.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به آمار بالای تصادفات خسارتی از رانندگان خواست، با رعایت قوانین و مقرارت و پیشگیری از هر حادثه‌ای در صورت بروز تصادف خسارتی، به تکلیف مندرج در آیین نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی عمل و از ایجاد سد معبر و ترافیک خودداری کنند.