خودکفایی و توانمندسازی ۲۹۰ خانوار تحت پوشش در بندرانزلی
خودکفایی و توانمندسازی ۲۹۰ خانوار تحت پوشش در بندرانزلی

رئیس کمیته امداد بندرانزلی گفت: طی سه سال گذشته ۲۹۰ خانوار از طریق اجرای طرح‌های اشتغالزایی همچنین فرصت‌های شغلی ایجاد شده به خودکفایی رسیدند.

به گزارش انزلي چه خبر واحد موحدی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق برنامه ابلاغی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی در قالب اشتغالزایی، مشاغل خانگی، کارآفرینی و تعامل با کارفرمایان تا پایان سال پرداخت خواهد شد که طی چهار ماهه ابتدای امسال ۶۸ فرصت شغلی از طریق اجرای طرح راهبری و کاریابی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان بندرانزلی ایجاد شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه از این تعداد سه فقره طرح‌های مشاغل خانگی بوده، افزود: برای ایجاد این مشاغل خانگی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ مورد تعداد طرح‌های مشاغل خانگی بود، تاکید کرد: توجه به مشاغل خانگی با توجه به توانمندی و علاقه مددجویان یکی از مواردی است که کمیته امداد توجه ویژه‌ای جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش دارد.

موحدی‌فر با بیان اینکه در مجموع طی چهار ماهه امسال تسهیلات پرداخت شده توسط واحد اشتغال کمیته امداد شهرستان بندرانزلی ۵۸ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: طی همین مدت ۴۰ فقره آموزش‌های کسب و کار به مددجویان و متقاضیان کسب و کار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بندر انزلی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در مجموع بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات از سوی واحد اشتغال به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده، گفت: طی سه سال گذشته ۲۹۰ خانوار از طریق اجرای طرح‌های اشتغالزایی همچنین فرصت‌های شغلی ایجاد شده به خودکفایی رسیدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته به ۲۲۴ نفر از مددجویان آموزش‌های کسب و کار ارائه شد، تصریح کرد: همچنین طی این مدت برای ۲۱۷ نفر فرصت‌های شغلی ایجاد شده از طریق اجرای طرح همچنین برای ۵۱ نفر فرصت‌های شغلی ایجاد شده از طریق کاریابی  محقق شد.

  • منبع خبر : ايسنا گيلان