رئیس جمهور طرح نجات تالاب انزلی را در دستور کار قرار دهد
رئیس جمهور طرح نجات تالاب انزلی را در دستور کار قرار دهد

دكتر احمد دنيامالي نماينده ي بندرانزلي در مجلس شوراي اسلامي طي تذكري شفاهي از رئيس جمهور خواست كه طرح نجات تالاب انزلي را در دستور كار دولت قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی دکتر دنیامالی نماینده شهرستان بندرانزلي در صحن مجلس طی تذکر شفاهی خطاب به ریاست جمهوری با اشاره بر اهمیت حفظ تالاب انزلی تاکید كرد، تالاب انزلی یکی از میراث های طبیعی کشور ماست و قطعا سازمان های بین المللی در این مورد حساسیت های خاصی دارند، به واسطه عدم لایروبی در زمان گذشته و رسوبگذاری از بالا دست و همچنین پسروی آب دریای خزر خشک شدن تالاب انزلی سبب نگرانی های بسیار زیادی برای مردم شده است.

دکتر احمد دنیامالی با اشاره بر اقدام غیر کارشناسی وزارت نیرو در سال های گذشته افزود؛جناب اقای رئیس جمهور، در سال ۹۳ وزارت نیرو در یک اقدام عجیب و غیر کارشناسی اقدام به افزایش حریم تالاب از ۱۵ هزار هکتار بر مبنای کنوانسیون رامسر که در سال ۱۳۵۴ مصوب شد، این حریم را به ۲۵ هکتار افزایش داد.

نماینده مردم انزلی قرار گرفتن اراضی مردم در حریم غیر کارشناسی تالاب را اقدام خلاف دیگر دانست و گفت در یک اقدام غیرکارشناسی و خلاف دیگر، سند اراضی واگذار شده در سند اصلاحات اراضی سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ و طرح های بعد از انقلاب و طرح های هادی روستایی در حریم و بستر تالاب انزلی قرار گرفته و به نام وزارت نیرو سند زده می شوند.

وی در ادامه با اشاره بر اعتراض سازمان منابع طبیعی درخصوص این اقدام گفت؛ بعد از انجام اینکار سازمان منابع طبیعی مراتب اعتراض خود را نشان داد و مجددا این اراضی به نام منابع طبیعی سند زده می شود.

دکتر احمد دنیامالی نجات تالاب انزلی را ملزم به طرحی ملی دانست و اضافه کرد، بنابراین درخواست بنده از جناب رئیس جمهور این است که در مرحله اول طرح نجات تالاب انزلی را در دستور کار دولت خود قرار دهد و در مرحله دوم هیئتی عالی رتبه برای رسیدگی و اعلام‌گزارش به دولت در خصوص تالاب و برخورد با خاطیانی که این مشکل را برای مردم انزلی به وجود آورده اند اعزام کند

نماینده مردم انزلی در آخر با تاکید بر جدیت معضلات تالاب بین المللی انزلی گفت؛ مشکل تالاب انزلی جدی است و لطفا طرح نجات ملی تالاب انزلی را در دستورکار هیئت دولت قرار دهید تالاب انزلی نیاز به توجه فوری و تامین منابع لازم دارد