میزان مرگ و میر کرونا در دوران پیک سه برابر می‌شود
میزان مرگ و میر کرونا در دوران پیک سه برابر می‌شود

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر کرونا در دوران پیک سه برابر می‌شود و باید تلاش کنیم دوباره به دوران اوج شیوع این بیماری باز نگردیم. اگر پیک بعدی کووید۱۹ را در کشور و استان داشتیم باید توزیع بیماران را در میان تمامی مراکز درمانی از خصوصی و دولتی، تامین اجتماعی، […]

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر کرونا در دوران پیک سه برابر می‌شود و باید تلاش کنیم دوباره به دوران اوج شیوع این بیماری باز نگردیم.
اگر پیک بعدی کووید۱۹ را در کشور و استان داشتیم باید توزیع بیماران را در میان تمامی مراکز درمانی از خصوصی و دولتی، تامین اجتماعی، نیروی مسلح و خیریه توزیع کرد تا میزان مرگ و میر داخل بیمارستانی را کنترل کنیم.

کسانی ویروس کرونا را منتقل می‌کنند که بی علامت یا کم علامت هستند و کشف آنها طبق تاکید سازمان بهداشت جهانی با تست صورت خواهد گرفت.
وقتی بیماری کووید-۱۹ در جامعه کمتر می‌شود اهمیت تست برای سیاست حذف یا انقباض و انبساط از همه بیشتر می‌شود چون وقتی تعداد بیماران در یک شهر افزایش می‌یابد دیگر امکان ایزوله و بستری همه آنها وجود نخواهد داشت.

اگر در این مرحله موفق نشویم و افراد را در مرحله اول شناسایی نکنیم آن موقع هشدار پیک دوباره باید بدهیم و باید اداره، مغازه و… را ببندیم و محدودیت وضع کنیم./ایرنا